perjantai 18. heinäkuuta 2008

colorado rockies!

Uusia kuvia jälleen: http://picasaweb.google.com/riikka.mykra/DenverCO .

Tämä tyttö pääs eilen elämänsä ensimmäiseen Baseball-peliin!! Meijän Castista Kirk pelaa baseballia ja asuu tääl denverissä niin se vei meijät kattomaan sitä. Sit olin ihan hittifani!
Se oli kyllä perus stereotypia amerikka-meinkinkiä, jengi tulee sinne peliin, ostaa sylillisen ruokaa ja kattelee kun muut juoksee.
Siis hot dogeja, ranskalaisia, limua, hattaraa, popcornia, sorbetteja ja vaikka mitä. No me tietty otettiin juttu vakavasti Rinan kaa ja oli pakko ostaa jotain.

Showsta ollaan harjoiteltu nyt 5 laulua ja 5 tanssia. Niin ja mulle selvisi että olen sopraano! Tieto vähän yllätti. Kun kaikki siis käytiin laulamassa meijän musiikkiryhmälle, jotta ne tietää mihin asetella meitä.
Eilen oli tanssia 4h ja peri tuntia laulua, tänään 6 tuntia laulua ja 2 tuntia tanssia.
Niistä meijän päivät oikeastaan koostuu. Ja sitten on koulutuksellisia juttuja, jotka liittyy eri kulttuureihin suureksi osaksi.

Oon pestannut mulle oman mexicolaisen espanjan kielen opettajan ja kun päästään mexicoon osaan varmasti pitää kesksutelua sujuvasti pystyssä mun espanjalla.

Minä, Wichitra ja Maggie saadaan vikaks viikoks täällä Denverissä uus isäntäperhe, nää heittää meijän pellolle. Noei, ne ite lähtee jonnekin matkalle. Saa nähdä päästäänkö samaan perheeseen kaikki ja joudutaanko johonki ihan hornan kuuseen (;

Toissapäivänä meillä oli Culture Jam, jossa sai esittää mitä vaan omaan kulttuuriin liittyvää ja isäntäperheet sai myös tulla katsomaan. Me (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska) esitettiin Lucia-esitys. Kerrottiin Luciasta ja Luaicanpäivästä ja laulettiin se laulu joka säkeistö eri kielellä, valkoisissa vaatteissamme ja kynttilät kädessä. wau.

Kun viimeks kerroin fiksuista amerikkalaisista, niin onneks itse olen varsinainen järjen jättiläinen: ajettiin bussilla yks päivä pizza hutin ohi ja ajattelin: "hei täälläkin on pizza hut!" no kappas vaan.

Huomenna vielä treenipäivä, sunnuntaina vapaata, ehkä mennään kattomaan taas Rockies - peli, baseball rokkenroll!

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

pyöräilin juuri kotiin. pizza hut americassa :OO orly?

Riikka kirjoitti...

Hii, hiukan oot reipas <: No joojoo, ihan oikeesti on, tääl on myös mc donalds ja subway! Joiden ruuat on muuten pahempia mutta paljon halvempia kun suomessa.

Carita "C" kirjoitti...

no hyvä et ootte testannu kaikki pikaruokalat, ettei vaan tuu mitään kulttuurishokkia. vai onks noi just nimenomaan sitä paikallista perinneruokaa? (:

Anonyymi kirjoitti...

ootko maailmantähti, ku pestaat itelles espanjan opettajan ;)